1.4.11

μονομάχος



Χτυπάει η πόρτα πριν λίγο, ανοίγω κι εγώ σαστισμένη μες στα μεσάνυχτα και τι να δω; ο Απρίλιος!
Μάρτιος λέει, τέλος. Πολύ λυπάμαι, ομολογώ, γιατί ήταν από τους καλύτερους μήνες που έχω να θυμάμαι...  

Τι ήθελα να πω όμως; Α ναι.
Ήθελα να πω πως οι άνθρωποι, προκειμένου να διευκολύνουμε τη σκέψη μας, έχουμε την τάση να κατηγοριοποιούμε διαρκώς. Λέμε για παράδειγμα «ψάρια» και εννοούμε οτιδήποτε ζει στο νερό. Μέγα λάθος. Διότι ψάρι από ψάρι έχει τεράστιες διαφορές.

Δράττομαι της ευκαιρίας να αναφερθώ στο αγαπημένο μου ψάρι, που δεν είναι άλλο από τον μονομάχο. Κανονικά, λέγεται «betta splendens», αλλά το «μονομάχος» νομίζω του ταιριάζει καλύτερα.  

Κάποτε είχα ένα μονομάχο δικό μου. Σαν αυτόν της φωτογραφίας. Ήταν πολύ ωραίος! Ζούσε μέσα σ’ ένα μεγάλο βάζο και έδειχνε ευτυχής. Στη συνέχεια βέβαια, ένας μ... μην τον πω, μου τον πέταξε στη θάλασσα. Τι να γίνει; Ο κόσμος είναι διάσπαρτος από μ... μην τους πω. Ευτυχώς δηλαδή που υπάρχουν κι αυτοί. Ιδίως όταν έρχονται νωρίς. Έτσι έχει κανείς ικανό συγκριτικό μέτρο για μετά.

Για να καταλάβετε, οι μονομάχοι δε ζουν στη θάλασσα. Είναι ψάρια του γλυκού νερού. Αρκούνται δε σε μια μικρή ποσότητα νερού. Βρύσης νερό, no problem. Μια γυάλα είναι μια χαρά, ενήλικοι άλλωστε δεν ξεπερνούν τα 6 εκατοστά σε μήκος. Όχι πως ένα μεγαλύτερο ενυδρείο τους κακοπέφτει, απλώς θα πρέπει να το ’χουν κατάδικό τους. Βλέπετε, δεν τα πάνε καλά με τα άλλα ψάρια. Για αρσενικούς μονομάχους κουβεντιάζουμε, εντάξει; Τα θηλυκά είναι φιλήσυχα, αλλά δεν συγκρίνονται με τους εντυπωσιακούς αρσενικούς με όλο αυτό το πλουμίδι που κουβαλάνε, το οποίο σκοπό έχει βέβαια να τρομάζει τον αντίπαλο στη διάρκεια του καυγά.

Άρα, αν επιχειρήσετε να βάλετε παρέα στο μονομάχο σας, απλώς θα βρείτε μετά την παρέα ακίνητη. Το πράγμα βέβαια αλλάζει τελείως αν η παρέα είναι θηλυκή, της ίδιας ράτσας. Τότε μπορείτε να προσθέσετε στο ενυδρείο όσα θηλυκά θέλετε, ο αρσενικός θα είναι πανευτυχής. Όσο πιο πολλά θηλυκά τριγύρω, τόσο το καλύτερο γι’ αυτόν.

Δε θα μπω σε λεπτομέρειες του τύπου τι να τον ταΐζετε, τι καθαριστικό του ταιριάζει, πόσο θ' αντέξει κτλ. Όχι. Αντιλαμβάνομαι πως έχετε κουραστεί να διαβάζετε για ψάρια. Τη μία ο Χάρχας, την άλλη ο Μονομάχος, ε ναι, το ’χω παρακάνει. Μέχρι κι εγώ η ίδια το κατάλαβα. Τέλος λοιπόν. Αλλάζω θέμα πάραυτα! Θα ασχοληθώ με άλλα ζωάκια. Να σας πω για τον κόκκορα; Ξέρω.  



Ναι, όχι, δεν τελείωσα.
Βλέπω, που λέτε τον Απρίλιο να στέκει στην εξώθυρα.
- Απρίλιος, μου λέει
- Ήρθες νωρίς, λέω. Σε 10΄ μπαίνεις. Ξεκουμπίδια!
Ήταν δώδεκα παρά δέκα, καταλάβατε; Κι εγώ ήθελα να ζήσω τον Μάρτιο μέχρι εξαντλήσεως.
Αλλά, βρε παιδιά, παρά το πένθος μου για τον αγαπημένο μήνα... με το που τον είδα τον Απρίλιο, τι να πω; τα 'χασα! Εννιά μποφόρ ο φετινός Μάρτιος, αλλά ο Απρίλιος προβλέπω να αγγίζει τα δέκα!
Δεν κάνω πλάκα. Θα δείτε...