10.12.12

τέρατα;



Το ζήλεψα και το απέκτησα. Και είμαι πολύ περήφανη για την επιλογή μου! Το βιβλίο της Αναστασίας Τεντοκάλη «τα παρεξηγημένα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας» με την αξιόλογη εικονογράφηση της ομάδας BEETROOT, μας έρχεται από τη Σαλονίκη, τη μαγική πόλη στην οποία ζουν οι δημιουργοί.

Και σκοπό έχει να ρίξει φως στους σκοτεινούς μύθους μας. Εγώ συμβαίνει να εκτιμώ βαθιά το ψέμα. Έχει τις δικές του χάρες. Φορές μάλιστα, όχι η χρήση του, αλλά η πίστη σ’ ένα ψέμα, αποδεικνύεται σωτήρια. Ταυτόχρονα όμως, η αποκάλυψη της αλήθειας μου προκαλεί ρίγη ηδονής. Ιδίως όταν πρόκειται για παρεξηγημένα πλάσματα.

Τα «διαφορετικά πλάσματα», όπως τα χαρακτηρίζει η Αναστασία στην εισαγωγή αυτού της του βιβλίου. Για τα οποία εξηγεί πως «τα είδαμε με συμπάθεια, σαν παρεξηγημένα όντα που η περιθωριοποίησή τους τα εξώθησε στο παραβατικό και αλυσιδωτά πλέον στη φυσική τους εξόντωση. Που τελικά ήταν άδικη». 

Ξεφυλλίζοντας λοιπόν αυτή την έκδοση, είδα «με άλλο μάτι» τον Κέρβερο αλλά και τον Κύκλωπα, τη Χίμαιρα, το Μινώταυρο, τις Σειρήνες, τον Πάνα, τη Μέδουσα, τους Κένταυρους, τη Σφίγγα, τη Λερναία Ύδρα, τις Στυμφαλίδες Όρνιθες, τη Σκύλλα με τη Χάρυβδη, την Έχιδνα... Επιπλέον, εμπνεύστηκα και για τη δική μου δουλειά.

Προφανώς, είναι ένα παιδικό βιβλίο αυτό. Και δεν έχει κείμενα, μόνο ποιηματάκια. Η γνώση όμως, όπως έχω γράψει επανειλημμένα, προέρχεται από οπουδήποτε. Τώρα, όποιος δεν καταδέχεται να διαβάζει παρά βαρύγδουπα κατεβατά θεωρίας των κλασικών εκδοτικών οίκων, τι να πω; Έχει τη συμπάθειά μου.

Ας αγοράσει το βιβλίο για κάνα παιδάκι στο περιβάλλον του. Τουλάχιστον, θα επωφεληθεί αυτό. Όχι μόνο γιατί θα απολαύσει χιούμορ καλής ποιότητας. Κυρίως, γιατί με αφορμή ετούτο το ανάγνωσμα, θα παρακινηθεί το μικρό να αναζητάει εκείνο για το οποίο πολλοί μεγάλοι αδιαφορούν. Την αλήθεια, πίσω απ’ τα φαινόμενα.

Αναστασία, συγχώρα με, ένα κομματάκι σου μόνο δανείζομαι: 
«Γι αυτό προτείνω φίλοι μου να αποκαταστήσω
του Κέρβερου το όνομα, αδριάντα να του στήσω,
ως σύμβολο τιμιότητας και λίγης χαζομάρας
μιας και ως εργαζόμενο, τον βγάλαν «ο τρομάρας» 

το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Mangel-Wurzel